• 0 votos - 0 Média
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vibração Forte na direção - PERIGO - BMW 1200 GS
#55
Artigo interessante, postado no ADV Riders, por alguem que passou por isso e foi pesquisar:

Citar:I crashed due to a tank slapper a little over five
years ago. You can read my analysis of it that I wrote on the five year
anniversary of the event here: http://www.msgroup.org/forums/mtt/to...?TOPIC_ID=8937

I've
become much more interested in the subject after experiencing it firsthand. For
those who have experienced a little bit of headshake, it's hard to convey how
violent a real tank slapper is. And those who recommend recovery by giving it
more throttle or other such actions aren't taking into account how impossible
that is with the bars swinging back and forth so quickly.

It's possible
to have a tank slapper on a bike with no mechanical issues. I'm pretty sure that
mine was in that category. From reading about lots of tank slapper experiences,
plus my own observations, the most likely condition leading to a tank slapper on
a mechanically sound motorcycle is accelerating on a bumpy surface while in a
slight turn. That's the one common thing in most of the tank slapper crashes
that I've studied.

In many cases a good steering damper would have
prevented the tank slapper and I'm quite certain that mine wouldn't have
happened if I had had a steering damper. I had been warned too, but didn't
listen to the advice.

I originally thought that the steeper the steering
(my Monster was 23 degrees), the more likely a tank slapper would be, but I know
of one case of one happening on a Harley. And I still don't have steering
dampers on any of my bikes. I'm hoping that my modified riding behavior can
prevent the next one.

I'm looking forward to participating in this
discussion.

O Link para o post original: http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=438034

Resumindo, segundo o autor do post, o fator comum entre as ocorrencias deste efeito, é a roda dianteira de alguma forma perder ligeiramente o contato com o solo, durante curvas, ou com a roda não totalmente alinhada com a moto ao voltar a tocar o chão.

Neste tópico, pode-se ainda ver relatos de varios outros membros, sofrendo o mesmo problema com outras motos, que não BMW.
Todos são unânimes em afirmar que um bom amortecedor de direção ajuda a minimizar a possibilidade de que ocorra o problema.
CB400 "customizada" / XLX350R / CBR450 / casamento / filha / G650GS / F800GS / R1200GS LC, porque evoluir é preciso Cool (pensa numa criança feliz... :o)
  Responder


Mensagem neste Tópico
Vibração Forte na direção - PERIGO - BMW 1200 GS - por Iceman - 06-03-2014, 09:33

Possíveis Tópicos Relacionados...
Tópico: Autor Respostas: Visualizações: Última Mensagem
  Erro EWS no painel da GS 1200 2008 betoGS 1 693 27-01-2025, 17:45
Última Mensagem: EvertonM
  Gs 1200 ano 2008 Leandrão 1 7,296 14-02-2024, 08:32
Última Mensagem: Gnegraes
  Altura da R 1200 é um problema? clovismr 37 62,089 04-10-2023, 18:04
Última Mensagem: Reiner
  Embreagem GS 1200 Abreu 32 55,236 31-05-2023, 17:06
Última Mensagem: Gnegraes
  Copia chave gs 1200 rafael c 5 2,441 27-05-2022, 17:02
Última Mensagem: Marivaldo
  Ajuda para aquisição de R 1200 GS tiago-lima 11 4,956 19-02-2022, 09:29
Última Mensagem: adriel
  Freio Traseiro dando trancos 1200 GS - Adv 2007 Fabio Bike 9 3,522 08-12-2021, 08:04
Última Mensagem: Fabio Bike
  Tabela de torque de aperto dos parafusos da bmw gs 1200 2018 ARSMJP 2 4,373 29-10-2021, 11:29
Última Mensagem: Gnegraes
  Diferenças na suspensão GS 1250 X GS 1200? Ltobias 11 8,192 30-07-2021, 09:25
Última Mensagem: Tuco10
  Protetor do Cilindro GS 1200 caberia RT 1200 ? Luke166 1 1,752 23-12-2020, 21:57
Última Mensagem: Gnegraes

Saltar Fórum:


usuários a ver este tópico: 1 Visitante(s)