• 1 votos - 5 Média
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sequência de ignição do motor da GS800
#10
Paulorod, a informação está correta. Veja a informação abaixo, que colei de um site que fez a avaliação do lançamento da F800GS em 2009 - eu ponho o link também aí em baixo.
Tentei fazer uma tradução deste trecho via Google, mas ficou uma porcaria, então, faço um resumo do que o artigo comenta:
- sim, os 2 cilindros deste motor trabalham (explodem) simultâneamente, da mesma maneira que nos motores boxer
- segundo a matéria, este sistema é único entre os motores em linha, já que os contrapesos aplicados ao virabrequim são conectados via um excêntrico forjado no próprio virabrequim (juntamente com outras bielas que sustentam este contrapesos) e que, como resultado, fazem com que as bielas dos contrapesos girem em sentido contrário ( !!) ao sentido de giro das bielas dos pistões, produzindo, assim, a quase total eliminação de vibrações!

Só tenho um comentário: Caraca!!!! Nunca tinha ouvido falar desta tecnologia...
abs
Trovao

http://www.totalmotorcycle.com/photos/20...F800GS.htm

Like the famous F 800 engine, the transverse parallel twin works with an even firing order (360° ignition offset) without crank offset on the crankshaft. Because there is one firing cycle for each crankshaft rotation, the sound is deliberately like that of boxer engines which work with an identical firing

offset. Most importantly, however, the even firing sequence creates the best conditions for a balance load change with high torque yield.

Unique mass balance.

The mass forces are offset by a balancing mechanism that is unique in series engine design. Instead of having conventional counterweight shafts, the oscillating mass forces are balanced by a joint system on the center of the crankshaft with deliberately positioned counterweight masses: an eccentric on the crankshaft offset against the crank pins by 180° carries what is known as a balancing connecting rod. This connecting rod is hinged to an approximately horizontal balancing rocker. The kinematics are designed in such a way that the balancing connecting rod moves contrary to the two engine connecting rods. Because of being guided through the relatively long rocker, an almost linear swivel movement of the connecting rod head is achieved - to put it precisely, the small connecting rod eye describes a slightly curving path. The mass distribution at the connecting road head and rocker is chosen in such a way that the mass forces resulting from the swinging movement combat, in every crankshaft position, the oscillating mass forces from the crank drive (piston and con-rod proportion). This means that first and second order mass forces are almost completely eliminated, resulting in low-vibration engine running.
  Responder


Mensagem neste Tópico
Sequência de ignição do motor da GS800 - por luiztrovao - 12-03-2016, 19:06

Possíveis Tópicos Relacionados...
Tópico: Autor Respostas: Visualizações: Última Mensagem
  Vídeo: barulho motor f800 GS ADVENTURE 2015 Havoc 0 1,447 05-03-2025, 03:44
Última Mensagem: Havoc
  Bobina De Ignição DelatorreE 3 2,615 07-10-2022, 07:38
Última Mensagem: Gnegraes
  Problema na hora de transferir a moto númeração do motor mauriciokr 0 6,849 12-05-2021, 15:32
Última Mensagem: mauriciokr
  Óleo de motor F 700 ValF700 8 5,292 30-07-2020, 20:13
Última Mensagem: ValF700
  GS800 Adventure 2014 vs 2017 michell87 2 3,091 09-06-2020, 12:56
Última Mensagem: Iceman
  A F700GS usa o mesmo motor que a F800GS ?? Tuco10 11 7,999 21-10-2019, 21:40
Última Mensagem: Egzeni
  Problema painel GS800 Reginaldo 24 24,655 05-06-2019, 19:35
Última Mensagem: AdrJaraguá
  Filtro de combustível GS800 RobsonGS 1 2,645 02-09-2018, 09:33
Última Mensagem: MarcioT
  Botão de ignição gustavoely 11 26,444 21-08-2018, 17:28
Última Mensagem: Alex Oli
  Lavagem do motor. Sicário13 5 2,862 10-04-2018, 19:08
Última Mensagem: Sicário13

Saltar Fórum:


usuários a ver este tópico: